Scroll for english.
Selger
Hillesvåg Ullvarefabrikk AS
Leknesvegen 259
5915 Hjelmås
Org.nr: 812 675 192
Betaling
Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Frakt kommer i tillegg.
Ordresummen reserveres i kortet idet kjøpet bekreftes, men kortet belastes først når vi sender varene til deg. Det endelige beløpet som belastes kan kun bli mindre enn først antatt. Dette kan skje i tilfeller der portoen viser seg å bli lavere enn det som er tatt høyde for eller dersom vi ikke kan levere alle varer som avtalt, da trekkes kun det beløpet som tilsvarer de sendte varene.
Vår programvare sørger for at all informasjonen du oppgir, blir kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett. Til skoler, barnehager, organisajoner, husflidslag og medlemmer av husflidslag, tilbyr vi 10% rabatt. For å få denne rabatten må du være innlogget.
Betalingsmåtene vi godtar er:
- PayPal
- Klarna
- Vipps
Frakt og levering
Leveringsbetingelser til privatkunder i Norge
- Portofritt ved bestillinger over kr. 1000,- til pakkeboks
- Ordrer under kr. 1000,- belastes med kr 69,- i porto/eksp. til pakkeboks, 129,- for levering til hentested
- Uavhentete pakker blir belastet med kr 149,- for returfrakt.
- I nettbutikken kan en velge mellom kredittkort eller PayPal som betalingsmåte.
- Til Svalbard kommer et tillegg på kr 365,- pr kolli.
- Firmakunder har egne leveringsbetingelser.
- Fast frakt til skoler, barnehager og institusjoner er kr 129,-.
Resten av verden
Fraktpriser til resten av verden varierer stort fra land til land. Vi har derfor valgt å ta høyde for dette med en maxsats pr sone.
- Norden NOK 500,- Maks vekt 3 kg ull eller garn
- Europa NOK 800,- Maks vekt 3 kg ull eller garn
- Verden forøvrig (inkl. Grønnland og Færøyene) NOK 900,- Maks vekt 3 kg ull eller garn
Maksbeløpet for din fraktsone reserveres på kortet ditt. Den endelige fraktprisen, reel porto, vil bli utregnet i etterkant av kjøpet og vil kunne avvike fra denne summen, men aldri overstige maksbeløpet.
Leveringsmåte
Vi leverer varer over hele verden. Leveringsmåte vil variere fra land til land. I Norge blir varene i de fleste tilfeller sendt til en PostNord pakkeboks. Du får en melding på sms/e-post når pakken kan hentes, og kan selv hente den i pakkeboks ved bruk av PostNord sin app. Større pakker sendes som MyPack Collect til utleveringssted. Firma kan få pakken levert på dør.
Retur
Ta gjerne kontakt med oss dersom du skulle ha spørsmål vedrørende varene du har fått tilsendt. Skulle du komme i en situasjon hvor det blir aktuelt å returnere en vare, setter vi stor pris på at du tar kontakt med oss i forkant.
Angrerettsloven slår fast at du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra du har mottatt varene, uansett årsak. Varene må ikke være tatt i bruk og du må melde fra til oss innen fristen. Du må selv betale returporto. Varene skal da sendes til:
Hillesvåg Ullvarefabrikk as
Leknesvegen 259
NO-5915 Hjelmås
Det er ingen retur på spesiallagde produkter – spesialfarget garn, delte hesper eller garn som har blitt spolt spesielt og som ikke er i vårt ordinære sortiment.
Reklamasjon
Feil eller mangler ved produkt melder du til oss så fort som mulig. Er du i tvil om hvilke rettigheter du som forbruker har i forbindelse med kjøp over Internett anbefaler vi at du setter deg inn i dette hos Forbrukerrådet. Vårt ønske er selvsagt at du skal føle deg trygg og ivaretatt når du handler hos oss. Ta gjerne kontakt om du har spørsmål eller kommentarer.
Vi følger forbrukerkjøpslovens retningslinjer for reklamasjon. Dette gir deg rett til å reklamere på en vare innen 2 mnd fra du oppdaget, eller burde ha oppdaget, feil eller mangler. Reklamasjonstid er 2 år fra mottatt produkt. Ta kontakt på post@ull.no dersom du har en reklamasjon.
Dersom pakken du mottar er transportskadet, er det viktig at du melder fra om det til PostNord idet du mottar pakken. PostNord har ansvar for at forsendelsen er hel når den kommer fram, og evt. klage må fremsettes til dem. For nærmere informasjon rundt dette, kan du ta kontakt med Postnord sin kundeservice – les mer her, eller telefon 09300 .
Behandlingstid
Varer vi har på lager sendes normalt ut i løpet av 1 – 3 dager, men i travle perioder må vi beregne ca en – to ukers behandlingstid. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse. Du vil uansett motta en melding på e-post fra oss i det varen blir sendt med informasjon om når du kan forvente å motta din bestilling. Skulle vi være utsolgt for varen du har bestilt, vil vi opplyse deg om dette så raskt som mulig, og du vil ha anledning til å heve kjøpet om det tar urimelig lang tid for oss å fremskaffe varen.
Kontakt oss
Du når oss på post@ull.no
Terms of shopping
Seller
Hillesvåg Ullvarefabrikk AS
Leknesvegen 259
5915 Hjelmås
NORWAY
Org.no: 812 675 192
Payment
All our prices are shown in NOK and sales taxes are included if nothing else is mentioned. Shipping is not included.
The order total is put on hold on your credit card when the purchase is confirmed, and is charges when we ship your items. If there is any need to change your order, the final charge can only be lower than the original amount. This can happen in cases where the shipping fee is lower than estimated, or if we are not able to deliver you order in full. In these cases your total will be adjusted according to the actual shipment.
Our servers secure that your personal information are encrypted. This means that your credit card number, name or address cannot be read when information is transmitted.
Payment options we accept are:
• Visa/MasterCard
• PayPal
• Klarna
• Vipps
Shipping
Terms of shipping – Norway
• Free shipping on orders over NOK 1000,- to parcel box
• Orders below NOK 1000,- will be charged with a set shipping fee NOK 69,- to parcel box, 129,- for delivery to collection point.
• Shipments that are not collected will be returned at the customers expense (NOK 149,-).
• Parcels are normally sent as MyPack with PostNord. You will receive notice when your package has arrived at your Pick-up location.
• There is an additional fee of NOK 365,- per package for shipments to Svalbard.
• Corporate customers and wholesale customers have other terms and conditions.
• Set shipping price NOK 129,- to schools, kindergardens and institutions.
Terms of shipping – Global
Shipping prices varies in different areas. We therefore operate with a set maximum rate for each area.
• Nordic Countries – NOK 500,- (Maximum weight 3kg)
• Europe – NOK 800,- (Maximum weight 3 kg)
• Global (incl. Greenland and the Faroe Islands) – NOK 900,- (Maximum weight 3kg)
The maximum rate for your shipping area will be reserved in your account. This rate will be adjusted during packing according to your actual order. The final shipping rate can therefore deviate from the set rate, but never exceed it.
We deliver across the world using different delivery options depending on the different areas.
Returns
Contact us if you have any questions about the items you have received. If you wish to return an item we apreciate a notice ahead of time.
Right of withdrawel grants you the right to regret and withdraw your purchase within 14 days after receiving your order. The goods must not be used and you have to give us notice within the time frame. You must cover the return shipment fee. Return can be shipped to:
Hillesvåg Ullvarefabrikk as
Leknesvegen 259
NO-5915 Hjelmås
Norway
There is no returns on made to order products.
Complaints
If you discover any faults or defects with the product, please notify us as soon as possible. If you are unsure about your consumer rights when purchasing online, we recommend that you consult the Norwegian Consumer Council (Forbrukerrådet). Our goal is, of course, to ensure that you feel safe and well taken care of when shopping with us. Please don’t hesitate to get in touch if you have any questions or comments.
We follow the guidelines of the Consumer Purchase Act regarding complaints. This gives you the right to file a complaint within 2 months from the time you discovered, or should have discovered, the defect or issue. The complaint period is 2 years from the date you received the product. If you need to file a complaint, please contact us at post@ull.no.
If the package you receive is damaged during transport, it is important that you report this to PostNord upon receiving the package. PostNord is responsible for ensuring that the shipment arrives undamaged, and any claims must be directed to them. For more information, you can contact PostNord customer service – read more here, or call 09300.
Processing time
Products that are in stock normally ship within 1-3 days, but in periods with high demand there may be 1 – 2 weeks processing time before we ship. Shipping time varies depending on delivery address. You will always receive an email from us when your order is processed and ready for shipping. If an item on your order is out of stock, we will let you know as soon as possible and you will be able to cancel your order if we are unable to procure it within reasonable time.
Contact us
Feel free to contact us at any time at post@ull.no.